Om mig

Virserum, Sweden
Jag går mediaprogrammet på njudungsgymnasiet. Egentligen är jag inte härifrån, utan från hultsfredskommun, men valde att gå här för att jag ville gå media och så tycker jag att skolan är bättre här. Livet på media är som en dans på rosor typ haha. Vi lär oss allt från hur man använder filmkameror till vad en produktplacering är, till hur man gör en animerad film i director.

torsdag 25 november 2010

Föredraget

När Lou har haft sitt föredrag så sitter alla först helt tysta, sedan börjar alla applådera åt Lous fantastiska föredrag om uteliggare.

Men vad var det hon sa under sitt föredrag som fick alla så ställda? Vad var det som var så rörande?

Jag tror att hon berättade om alla de där osynliga människorna bland oss som man inte tänker på, att det finns så många utan hem, som man inte lägger märke till, som inte vet vart de ska ta vägen. Ibland köar de till ett ställe där uteliggare får spendera natten, men det är inte säkert att det alltid finns plats.
Jag tror hon beskrev det väldigt målande, så som i boken.
Jag tror även att hon berättade mer om No, hur hon har ”studerat” henne de senaste veckorna, om kassarna och deras små tillhörigheter som de bär runt på hela tiden.
Hur hon inte ville ta emot gåvor från Lou, och hur agressiv hon kunde vara.

Jag tror att hennes klass, och lärare, verkligen kunde se in i uteliggarnas värld när Lou beskrev det, och att de kände ett enormt medlidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar