Om mig

Virserum, Sweden
Jag går mediaprogrammet på njudungsgymnasiet. Egentligen är jag inte härifrån, utan från hultsfredskommun, men valde att gå här för att jag ville gå media och så tycker jag att skolan är bättre här. Livet på media är som en dans på rosor typ haha. Vi lär oss allt från hur man använder filmkameror till vad en produktplacering är, till hur man gör en animerad film i director.

fredag 3 september 2010

Hallihallå

Nemen välkomna till min media blogg! :D här kommer jag blogga om olika projekt vi gör här på media och tankar om denna linje som jag ska gå i tre år.

Jag heter Sofia men har så länge jag kan minnas blivit kallas Sia. Jag är snaaart 16 år. Jag fyller år i december, vilket innebär att när alla andra fyllt år ligger jag fortfarande lite efter...
Jag bor utan för byn Virserum, som enligt mig uttalas Vischerum, med min familj och en liten kissemiss.

Jag var riktigt nöjd med mitt val av linje, det var jag verkligen. Men det som gjorde mig osäker är de få grundämnerna, att man måste läsa till en hel del för att få höga poäng (egentligen fattar jag ingenting om poäng och blabla men iaf), så i tisdags bestämde jag mig för att kolla in ett annat program, samhäll, och samhäll skriker ju plugg, men det va värt de tyckte jag. Fast... som ni kanske har märkt så stannade jag på media, och det ångrar jag inte. Mina 'klasskamrater' här på media köpte tillbaka mig för ett glas mjölk... Jag är riktigt svag för mjölk alltså.

Men det var ju såklart inte bara mjölken som gjorde att jag stannade. Haha. Media är som en dröm, helt ärligt! Det är så jäkla häftigt att liksom få en blick inifrån på allt som har med media att göra. Tv, reklam, datorer, multimedia, radio och så vidare.
Oftast är det små klasser på media, det är ju även vi i MP10, ynka 10 stycken då alla är här. Men det ser jag inte som något negativt, utan tvärt emot :)

Det enda negativa är att vi är som små outsiders från resten av skolan.. vi har ALLA lektioner nere i vår egna lilla byggnad som ligger ca 3 minuter från skolan.

Alltså, jag skulle kunna hålla på hur länge som helst och bara skriva. Men nu sätter  jag punkt här.

1 kommentar:

  1. Hej Sia!

    Kul att du valde att stanna kvar på media :).

    Nog är media som en dröm. Tänk då hur det är att få jobba med det varje dag!

    SvaraRadera