Om mig

Virserum, Sweden
Jag går mediaprogrammet på njudungsgymnasiet. Egentligen är jag inte härifrån, utan från hultsfredskommun, men valde att gå här för att jag ville gå media och så tycker jag att skolan är bättre här. Livet på media är som en dans på rosor typ haha. Vi lär oss allt från hur man använder filmkameror till vad en produktplacering är, till hur man gör en animerad film i director.

måndag 27 september 2010

Här nere i kylan

Nu har vi gått lite mer än en månad här nere i den lilla kalla mediabyggnaden och nu ska vi "summera" hur vi har haft det hittills... :)

Kvällen och morgonen innan skolan började var jag helt sjukt nervöst men försökte samtidigt strunta i det och låtsas som om ingenting. Min första dag, den var rätt overklig, det var som att jag bara var och hälsade på någonstans och att jag snart skulle tillbaka, hem, till högstadiet. Det var så klart spänt i klassen och eftersom att jag inte kände någon så var det väll lite jobbigt, och fan vad jag längtade hem. Men, efter några dagar i skolan så hade jag vant mig och sen dess har det mer eller mindre flytit på.

Mitt första intryck av vår del av skolan var typ är det här allt? Var är civilisatitonen ungefär, haha. Det var och är så tomt och man saknar resten av världen.. Mitt första intryck av skolan i tre ord var ta mig hem, men det har egentligen ingenting med skolan att göra, utan mer att jag inte ville börja om från noll, lära känna en ny klass och börja på en ny skola.

Först kom jag inte på något extra bra minne från första månaden (det mesta har varit bra!:)) men nu har jag kommit på ett, när vi var på Aspö! Då var jag med samhäll klassen på förmiddagen eftersom jag funderade på att byta, men sen på lunchen åt jag med media och då visste jag att jag ville gå kvar, det var liksom med dom jag skulle vara! Haha. Så efter lite mjölk överenskommelse så bestämde jag mig för att stanna, och sen den efter middagen hade vi skit kul och vi vann tävlingen hihi. :D

Det är så himla olikt från högstadiet och även från andra linjer på gymnasier tror jag, det är som Anna sa när hon var här och hälsade på i fredags "det här känns inte ens som en skola". Nja, vi har ju våra speciella ämnen och nästan inga från högstadiet. Visst finns skoltrött-heten kvar, men inte på samma sätt som från högstadiet. Fy fan vad kul det ska bli att prata i radio sen :D

Det var väll lite kort hur jag har det, vi har det bra här nere i kylan.




2 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni är så söta, småttingar.
    Hihi.
    Mathias är bäst!

    SvaraRadera
  2. Intressant att läsa, bra att du delat in texten i stycken. Jo jag undrar också var resten av civilisationen är ibland när jag är här nere...det kan lätt bli lite isolerat...

    SvaraRadera